{"id":220,"date":"2013-10-11T12:37:24","date_gmt":"2013-10-11T12:37:24","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webinvoice.ro\/?p=220"},"modified":"2015-04-16T14:58:02","modified_gmt":"2015-04-16T14:58:02","slug":"unde-cum-ce-si-cat-timp-se-pastreaza-documentele-contabile","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/editor.webinvoice.ro\/2013\/10\/unde-cum-ce-si-cat-timp-se-pastreaza-documentele-contabile\/","title":{"rendered":"Unde, cum, ce si cat timp se pastreaza documentele contabile?"},"content":{"rendered":"

Persoanele care sunt obligate sa tina contabilitatea, in conformitate cu legea contabilitatii(Legea nr. 82\/1991 cu modificarile si completarile ulterioare), sunt obligate sa pastreze si sa arhiveze corespunzator documentele contabile si justificative pe baza carora se face inregistrarea in contabilitate.
\n<\/p>\n

Unde se pastreaza?<\/strong><\/p>\n

Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediul secundar, dupa caz. Acestea mai pot fi arhivate si de catre alte persoane juridice romane care dispun de conditii corespunzatoare, in baza unor contracte de prestari servicii, cu titlu oneros. In acest ultim caz, societatea care a incredintat documetele spre arhivare, va instiinta organul fiscal teritorial. In ambele cazuri, raspunderea privind arhivarea revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii beneficare.<\/p>\n

In cazul controalelor efectuate de catre organele abilitate, persoanele juridice sunt obligate, la cerere, sa prezinte la domiciliul fiscal documentele solicitate.<\/p>\n

Cum se arhiveaza?<\/strong><\/p>\n

Arhivarea se face in conformitate cu prevederile legale si cu respectarea urmatoarelor regului generale:<\/p>\n

– documentele se grupeaza in dosare numerotate, snuruite si parafate;<\/p>\n

– gruparea documentelor in dosare se face cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui exercitiu financiar la care fac referire;<\/p>\n

* In cazul fuziunii sau lichidarii societatii, documentele aferente acestei perioade se arhiveaza separat.<\/p>\n

– dosarele se vor pastra in spatii special amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii si dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor;<\/p>\n

– evidenta doumentelor din arhiva se tine cu ajutorul Registrului de evidenta, potrivit legii, in care sunt consemnate dosarele si documentele intrate in arhiva precum si miscarea acestora in decursul timpului.<\/p>\n

Ce si cat timp se pastreaza in arhiva?<\/strong><\/p>\n

– statele de salarii se pastreaza pentru 50 de ani<\/p>\n

– registrele, documentele justificative si contabile se pastreaza pentru 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu urmatoarele exceptii:<\/p>\n